Review Semester 5

Assalamualaikum.

Review sepanjang sem 5 ni.

Nothing special about me.

Mula2 masuk..

Pulun ibadah di bulan Ramadhan. And ada tanggungjawab d kolej.
Jumpa adik2 junior yang comel2. Haha.
Excited nak jumpa junior yang call aku..

"Hello, boleh bercakap dengan abang kusyi?"

Aku masa tu tengah duk otw balik dari beli burger. And felt like WHAT!? Abang kusyi???? Gelak je aku dalam kete tu.

Dia boleh kata. Bukan abang eh? Saya tengok kat poster ada nama kusyi. so saya igt abang senior.

Haha. Yang buat poster tu satu hal. Tak bracket ke. (MUSLIMAH) haha.

Kenangan mengusik jiwa betul.

Kemudian. Nanges2 dengan ahli insaniah. Sebab ada ujian buat kami. huhu.

tapi, Allah hadirkan ujian tu, sebab Allah tahu kami mampu hadapinya. Alhamdulillah.

Ramadhan berlalu dengan penuh barakah, inshaAllah..

Sambutan raya, Lynn yang handle. My classmate, timbalan Presiden MPP 2015. Serius best weiiiiiiiiiiiiii. Kenangan last.. haruslah best.

Kemudian.. event accounting club. Aku sebagai ketua AJK Publisiti. Design banner, poster, button badge.. seghonok. Haha. Seghonok asek kena marah. Tapi grup aku lek lek cool je. Wakaka. Aku pulak jadi ketua bidan terjun. So layankan aje semua ini. Janji keja siap dan memuaskan semua pihak. Wahaha.

Dua hari ponteng kelas event accounting club punya pasal. Sape tak takut weh tertinggal pelajaran. Haha. Tapi, still buleh lek lek . Sebab dlm kelas aku, 6 orang AJK accounting club. wee.. ada geng. haha.

Kemudian.. event lailatul nissa. program under kelab insaniah. Syok ah. semua muslimah2. aku jadi.. ajk protokol. protokol ke aku ni?? Aku ni da la jenis selamba badak. Haha.

I thought that was the last activity aku join menda2 ni.

Guess what. hampir nak final.

aku gi CSR pulak!! Haha!! Kelako betul aku nih. Cari nahas. Karang result jatuh, baru naya.

balik je CSR, terus ada test audit. jawab je apa yang ada ilmu di dada. Haha! aku dapat markah yg  terendah. Sobs.

tapi tapi tapi. final exam.. alhamdulillah~
ingat lagi masa balik presentation audit, aku nangis2 depan dibah. sebab rasa teruk gila presentation haritu.

the rest.

alhamdulillah.

result da kuar harini.

semua .. alhamdulillah..

tak dapat rata. Haha.

tapi ada 10 orang dapat rata. Tahniah korang!

yang aku target tk dapat A,
subjek accounting theory, tax dengan entrepreneur.

sebab.. masa exam haritu.. accounting theory.. banyak aku pakai ayat sendiri. and aku tahu tu mesti salah punya. ngehehe.
tax pulak. sebab keluar soalan kira2 luar alam. yang aku study ala kadar je. cuak gak ah senanye.
entrepreneur. carry mark rendah. igtkan present da habis baik dah. tp, carry mark tu lahai.. haha.

tapi..
alhamdulillah..
yang tak dapat A, subjek yang aku ingat dapat A. eh paham ke ayat aku ni. kehkeh.

overall..
sem ni rasa macam tak masuk kelas sangat. hahaha. banyak sangat famili dalam group whatsapp.
haa. kem fasi pon aku pegi jugak .
csr tu paling best.
sebab kitorang pegi dua mggu before final.
rare gila. haha.

akhir kalam..
ke mana kita lepasni.
huks.

#bila buat semua lillahitaala.. jangan risau. Allah ada. Allah pasti bantu kita. Positifkan diri. Ada hikmah semua ni.
#aku tak mengharapkan sangat 4.00.. apa yang aku harap.. dapat sahabat yang faham kita. yang tak mudah judge diri kita. yang selalu mengalah dan tetiba ajak aku makan. haha.

love you gang.



Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Assessment Peneraju Profesional Akauntan Muda Kategori B (PPAM B)

CAT? Diploma? KPTM?

Perempuan atau Muslimah ?