Suka Hati

Suka Hati.


Suka hati,
Kau nak berpakaian seksi,
Kau nak berhiburan liar,
Kau nak mengutuk sesama sendiri,
Suka hati.

Suka hati,
Kau nak berpacaran,
Kau nak bebel mak bapak kau,
Suka hati.

Aku takkan sesekali menghukum kau,
Aku bukan Tuhan,
Aku bukannya layak nak menghukum kau,
Sebab,
Aku juga hamba ALLAH,
Pendosa.

Tapi,
Aku punya tanggungjawab,
Untuk menegur kau,
Kalau aku salah,
Kau tegur aku.

Mudah,
Jangan anggap tegur menegur satu benda yang complicated,
Mohon,
Aku mohon agar kau tegur salahku,
Aku mohon kau jangan menghukum manusia,
Kita semua manusia,
Jangan kita menghukum sesama kita,
Jangan.

Pesanku cuma satu,
Andai suatu hari nanti kau mahu kembali,
Kembali ke pangkal jalan,
Cuma satu jalannya,
Dekati Pencipta kau,

Siapa?
ALLAH.....


ditaip pakai hati, 
@kusyi03

Beautiful :) | via Tumblr

Andai aku sudah tiada di dunia ini, sedekahkanlah ayat-ayat Al-Quran buatku. :)

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Assessment Peneraju Profesional Akauntan Muda Kategori B (PPAM B)

CAT? Diploma? KPTM?

Perempuan atau Muslimah ?