Kenapa PLKN Kumpulan 2?

Assalamualaikum..



Kepada siapa2 yang sebaya dengan saya.. Yang boleh PLKN kumpulan 2.. Tahniah aku ucapkannnnnnnnnnnnnnnn!!! ahaks~

Cara aku menaip macam aku tak kena pulak,kan? Ehem2.. Aku pun boleh PLKN kumpulan 2 ! Korang tahu tak betapa frust menonggenggggnyaaa perasaan aku sekarang ni. Perasaan ni hanya orang yang kena PLKN je buleh rasa. erkkk..

Huuuuuu.. Tadi aku saja2 bukak portal Khidmat Negara tu.. Then, dah boleh check penempatan bagi kumpulan 2. Hati ni dubdabdubdab.. Laju daripada normal. k.tipu. haha.

Masukkan no. IC, then klik enter.. Sambil tutup mata.. Ecehhh..dah macam nak check Result SPM. ngeh3.. Then.. Taraaaaaaaaaaa.. Anda ditempatkan di bla bla bla.. Aku malas nak print screen ayat tu. Tak guna  okay. tak guna. haha. Sakit jiwee doe~

Dahlah tarikh dipercepatkan.. 30 March 2013. Tarikh keluar result SPM , 20 March 2013. Wah wah.. kompom sibuk gila aku lepas ni lepas 2 bulan goyang kaki di rumah. haiyaaaaaaa~

Dahlah aku seorang je yang dapat Kem di Besut. Maksud aku, classmate aku yang lain, dapat tempat sama iaitu Marang. Why aku lain daripada mereka? Why?? Why??

Aku bukannya benci sangat PLKN ni.. Tapi tarikh tuu.. Bertindan kut.. Bertindan dengan tarikh aku nak masuk belajar nanti.. Tak syok ahh main sekejap PLKN, sekejap nak check masuk U apa? Kan? Kan? Heee.. alasan~

Kalau dapat tawaran yang bertemuduga ke? Hah! Canne aku nak siap2? aiyarkkk.. Nervous ni~

Maybe aku terlalu berfikiran negatif kut.. Okeh, aku cuba usir anasir ini.. Hihi.. Please Think positive !

Teringat perbualan SMS antara aku dengan kawan aku yang kena PLKN kump 1.

aku : mu ada katne eh?

dia : PLKN ah.

aku : mana??

dia : Jabi.

aku : heh?? mana ouh. dok pernoh dengor pom ( tak pernah dengar pun) hiks~

dia : owoh mu. bape tahun hidup? *ayat kejam* Besut lahh..

aku : *dalam hati* ekpom nama pelik2.. 

hahaha. last2, aku pulok kene situ.. adakah ini karma? qada' dan qadar ? ngeee..

k.laa.. aku cuba redha. kalau dapat tawaran belajar, cepat2 aku stop plkn. boleh? haha!

psstt:: agak2 sempat tak aku join aktiviti menembak tu? teringin jugak nak pegang senapang! kikiki..


Sekian.

Comments

Nur azzariah said…
azza pun kena jugak PLKN..tp azza punya tah kenapa la tersasar ke siri 3...lambat lagi...
azza pun memang xnak pergi PLKN...tp nmpknya terpaksa laaa..
kusyi said…
azza : kump 3? hihi.. sabar ye. kalau boleh tawaran belajar, matriks kee, form 6 kee. kita tangguh PLKN!! huahua..

Popular posts from this blog

Pengalaman Assessment Peneraju Profesional Akauntan Muda Kategori B (PPAM B)

CAT? Diploma? KPTM?

Perempuan atau Muslimah ?