December 2019

Assalamualaikum..

Sedar atau tidak, kita sudah hampir ke penghujung 2019. Aku sudah lama tidak menulis kerana aku sukar menggambarkan situasi sekarang dengan kata-kata. Kedengaran begitu poyo. HAHA.

Aku pause sebentar dari ACCA. Kejap je tau. Bukan selamanya. Heh.

Nak flashback kejadian dan kenangan yang aku lalui sepanjang 2019. Pahit manis suka duka bercampur baur. Alhamdulillah untuk itu.

Ia membuatkan aku lebih tabah mengharungi dugaan mendatang. Matang dalam membuat keputusan. Dan post kalini sama macam 2018. Post bergambar. lol. Let's recap!

Kejap aku nak scroll semula ig archive aku. HAHAHA.



As what you can see, yeahhhh obviously I am the shortest. YAY!

Young CEO Challenge

So this competition was held around March 2019. Awalnya aku decide dah nak pencen masuk benda alah pelik2 ni sebab aku dah P paper. Penglibatan aku dalam team ni adalah secara tak sengaja di mana aku terserempak dengan Nik Aisyah di depan surau, lepas solat zohor. *ayat tanak kalah*

Me: Haa nik. dah cukup ahli ke? *sebab nampak ig story dia duk cari sorang lagi team-mate*
Nik: Belummmm. Awak nak masuk tak? Jom lah masuk.

Me: Er.... Taknakkkkk! Taknak fikir apa2 untuk kumpulan. Kalau dah masuk mesti aim untuk menang la kan. Nak menang kena korban masa tidur blablabla. Hahahah. *banyakcekadak*

Tapi tapi tapi. Disebabkan last year aku pernah menang 2nd place PACE-ACCA Business Challenge, so bila fikir-fikir balik. Join jela kan. Experience tu yang mahal. lol.

Satu group dengan depe ni buat aku pening la. Sebab banyak sangat idea-idea mereka. And nak jadikan satu sentence proper tu yang problem. And adanya aku untuk buat semua tu simple di slide. Ces. Serius aku takde function. Sebab awal-awal lagi aku dah bagitau aku macam malas nak contribute idea. Stuck. Busy whatsoever. Hahaha. Alasan.

End up, aku bersengkang mata jugak dengan mereka ni di McD. Sebab nak siapkan slide yang ktorang dapat task last min. Pastu gaduh-gaduh sikit dengan organiser. Hm. Apa lah nasib aku dapat group yang suka berdebat ni kan. kahkah. 

Muka inesen je. Tapi bab nak lawan organiser tanak kalah weh. hahaha. terhibur aku.

Tapi point-point depe ni osem doh. Tak terfikir dek akai. Rindu korangggggggg! Thanks la sebab bijak sangat. Hahahaha.


April aku tak tahu aku buat apa. Mereput study kot.
May fokus IRC. plus bulan puasa waktu tu. 

So tadaaaaa~

Iftar Ramadhan

Geng-geng cemara. Gadis-gadis cemara ~ hiks.


this is we called as rombongan cikkiahhhh! 

ni iftar di terengganu. Dengan kawan-kawan ganu.

meet my kelings-mate. hahaha!

iftar with ex-colleagues amacc. hakak-hakak akauntan and auditor.

Dah habis iftar, kita raya laaaaaaaaaaaaa!

Raya kat shah alam ni weh. sadis betullah seketul Asyikin yang nak exam final waktu ni.

nak muntah aku tengok semua pink. hahahah.

ni raya di terengganu. dengan saeng-saeng rodong. hahhaa. tengah tu ustazah sekolah rendah. 
dari kiri: Kimah, Ikkaaa, Ustazah, meeee, Mira. Sekian.

pastu result keluar. Sendu lah kita. 

Pastu let's job hunting. Berbekalkan ilmu pass fundamental paper. hidup harus diteruskan. 

October alhamdulillah dapat kerja area bangi.

Sementara tunggu tu, aku buat home tutor. 

So now, ayuhlah kerja and study part time pula. Doakan Syikin tabah dan kawan-kawan seperjuangan ACCA yang lain dapat pass within this 7 years. Iloveyouacca. lol.

regards,
syikin

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Assessment Peneraju Profesional Akauntan Muda Kategori B (PPAM B)

CAT? Diploma? KPTM?

Perempuan atau Muslimah ?