Tunggu atau Pergi

Assalamualaikum.

Hi! Anyeong! Nak korea dah kenapa? Sebab duk rumah, bukak oneHD. Layan drama ler pelagi nok. Haha.

Btw, entry haritu, delete lagi. Tak tahu kenapa, hobi sekarang.. Update dan delete. I cant give the answer. Bcs i am too complicated. Nay or yay? Haha.

I baru je baca entry I TOLD ALLAH A LOT ABOUT YOU, THEN I CRIED by KakFit.

Actually dulu da baca.. Masa tu baca tanpa perasaan la . Sebab 25/02/2015. Busy kot. Busy ker.. Haha.

Sekarang baca balik.. Throwback balik apa yang dah berlaku sepanjang diploma.. Oh.. sebak gak lah baca entry tu. Sobs.

Move on or keep stay.. Perlu tunggu atau melangkah pergi.

Bila aku ignore seseorang, that means, i really cant handle the situation. Aku lebih prefer active dalam kelab, usrah and others. Sebab benda tu yang membuatkan aku lupa dengan move on or keep stay tu. Haha.

Benda tu makanan untuk jiwa kita. Benda tu saham yang kita nak bawak kat padang mahsyar nanti. Ye, aku manusia. Tak lari daripada fitrah perasaan 'suka' tu. Ye ah! Aku straight kot. Haha. Tapi, how the way you control the fitrah not become to fitnah.

And.. ayat yang selalu motivasikan aku daripada terus manjang fikir sama ada, tunggu atau pergi..
What if, aku mati malam ni? Apa yang aku dah buat sepanjang hidup kat dunia ni?

Kalau dia betul-betul jodoh kau. Then it is. Kalau bukan, kenapa perlu semakkan otak fikirkan pasal dia? Sedikit petikan yang mencuit hatiku..

Penantian itu meletihkan. Melupakan juga bukan mudah. Tapi yang paling payah adalah tidak tahu untuk memilih menanti atau melupakan. Kan?

Tanamkan dalam diri yang cinta seharusnya membuatkan kita jadi lebih baik walaupun akhirnya kita tidak dapat bersama dengan orang itu. Kerana tujuan kita adalah Tuhan bukan manusia.

“Kenapa kau sanggup tunggu dia?”
“Sebab aku rasa dia berbaloi untuk ditunggu. Agama dia, prinsip dia, pemikiran dia dan akhlak dia. Semuanya.”

“Tapi, kalau nanti tak berjodoh?”
“Aku redha kerana bahagia bukan ditangan kita tapi Dia.”

Aku cintakan kau, maka aku memilih untuk menunggu. Dan kau cintakan aku, maka kau tidak akan biarkan aku untuk menunggu.

Dan, hanya kerana mungkin kita tak ditakdirkan bersama, itu tak bermaksud aku akan berhenti mendoakan kau dalam diam. Tak. *senyum*

p/s: Hoh! Update pasal hati dan perasaan, mesti pikir aku duk jatuh cinta ni kan?!
      Apa cinta2? Nak cinta, kahwin dulu la boh. Haha.
     anyway, esok dah start intern. Sobs. Cuak cuak cuakkkkkkkkkkkk.
     Doakan sis kecapi kebahagiaan dunia dan akhirat. Wah gitu. Amin~

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Assessment Peneraju Profesional Akauntan Muda Kategori B (PPAM B)

CAT? Diploma? KPTM?

Perempuan atau Muslimah ?