Accounting Student

Assalamualaikum.

Sedang duk belajar. Tekun kononnya. Mood final gitew. Haha.

Lepastu, lumrah manusia kut, duk merungut. KENAPA GUWA AMEK AKAUN?!

Hiks.

Aturan Allah itu cantik. Haritu, aku pergi ziarah rumah seorang akhwat.. Biro Luar Negara NGO something ni. Hiks. Tak boleh sebut. Karang kena ban. Wahaha.

Zauj akhwat tu merupakan CA. Chartered Accountant. Aku pun macam.. Wow.. Tergamam. Terkedu. Terkelu. Ces. Ayat tak boleh nak hiperbola?

Dalam duk ukhti duk bagi tazkirah mengenai usrah. Dia suruh zauj dia bagi satu ayat di mana, Allah ada menyebut tentang pekerjaan akauntan. And you know what my feeling??? Seriously??


Ayat paling panjang dalam surah al-Baqarah.

Sungguh.. Aturan DIA sangat cantik. :)

Waktu tu.. Aku rasa sangat bertuah. Kerana dipilihNya untuk bekerja dalam bidang Muamalah suatu hari nanti. InshaALLAH.. :)

Tulislah hal yang benar. Amanah. Adil. Itu penting. Maka, aku adalah saksi bagi ketidakadilan yang berlaku dalam sebuah syarikat. Ecewah. Jadi akauntan, kenalah tahu mana duit pergi. Kenapa tak balance?? Dan sewaktu dengannya.

Masa tu, aku rasa terharu sangat. Islam dah susun cantik. Aturan yang sangat lawa. Tak perlu lagi kau merungut wahai Asyikin. Cuba bersyukur sikit?? Haha. Alhamdulillah. 

***

Aturan Allah sangat cantik. 

Sedang aku duk khusyuk study, kononnya.. Haha. Aku duk buka tenet pakai fon. Rasa diri ni khilaf. Aku pun deactivate akaun Askfm. Dan block someone dalam fb. Haha. Sukahati den la nak block sapa2 pon. Hobi aku dari sekolah lagi. Keh.

Lepastu, sambung study Pengajian Malaysia yang mampu buat aku menangis air mata darah *hiperbola*

Then, masuk satu mesej. Yang tak sedap dibaca. Aku pun macam.. Erk...?

Walaweh.. Tak memasal kena marah. Tapi aku letak fon kat tepi. Sebab mood tengah study. Wahaha. Takleh bla la aku ni.

Bagi orang tu cool down dulu. Biarlah dia nak marah-marah ke apa.

Kerana aku tahu aturan Allah tu cantik.

Masa tu tak terkesan lagi baca mesej tadi.

Bila da malam sikit. Mulalah terkesan sikit. 

Aku citer dekat roommate. Dia pelik pastu acah2 aku suruh nangis. Walaweh. Kejam roommate aku ni. hahahha. 

Aku tak kisah pun. Sebab macam cerita first aku tadi. Aku yakin.. Aturan ALLAH itu sangat cantik. Berserah sahaja kepadaNya.

Anda.. Saya dah tak reti nak marah orang sekarang. Wahaha. Tapi seriously, masa tu saya tak merajuk pun!!!!! Tanda seru sebagai tanda geram walaweh. aha~

***

Okay syikin. Mari bukak buku Accounting Information System. Muahaha..

Adios. Assalamualaikum. 

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Assessment Peneraju Profesional Akauntan Muda Kategori B (PPAM B)

CAT? Diploma? KPTM?

Perempuan atau Muslimah ?