Update | PLKN

Assalamualaikum.

Daku wirawati Syikin di PLKN Saujana Jabi Impian. Muahaha. Siap melapor diri tuan!!

PLKN tu apaaaaaaaa...

Program Latihan Khidmat Negara.

Aku sekarang tengah cuti sem PLKN. PLKN ada cuti sem jugak ke woii,.. Of course lah ada dear. Euw.. nak berdearrr pulokk. getik.

Sementara cuti ni, inilah peluang aku nak share pengalaman sepanjang aku sebulan di PLKN.

At first, masa nak daftar, rasa gemuruh sangat! Fikir macam mana aku nak cari kawan baru.. Karang tersalah pilih kawan, naya beb!

Ni entri tak bergambar. Sebab, aku bawak fon biasa. takde kamera. fon berkamera aku rosak punah dek memiliki tuan seganas HULK. zzzzzzzzz... no comment.

Sampai kat PLKN SJI tu, kena daftar balik. Amek selimut,cadar , sarung bantal sume. Time tu, memang seksa gila, sebab kena bawak sorang2 benda alah sume tu, sekali dengan bagasi sendiri.. Masa tu, takde orang nak tolong daku. sedih woot~

Sampai dalam bilik @ dom D2, aku kompeni DELTA~  , bebudak Pahang ajak aku duk sebelah katil diorang, aku tak nak, sebab dekat dengan pintu masuk. Muahaha.. Sorry Yus! Ampun dipinta.

Then, aku gi dekat geng Kelantan. sebab katil diorang dekat tengah2 dom. hehe.

Yus tu, sekarang jadi ketua wirawati. Sssssangat skema! Aku dahlah anti orang skema. hahahaha. sorry lagi Yus. aku memang jujur meluahkan rasa hati. kuakua. Tapi, time Yus gelak, memang kelakar gila. Yus ni sporting jugak orangnya.. Dia skema time roll call, kawad  je.. hihi.

Minggu first kat PLKN, memang sangat bosan!! Orentasi je tak habih2. Mengantuk derr.. Ni bukan orentasi kenal rakan. ni orentasi pasal disiplin, dobi, and others. *ekceli aku dah lupe*

minggu kedua, still bosan. hahaha.

minggu kedua ada aktiviti Pembinaan Pasukan. Aktiviti ni, wira and wirawati akan bergabung idea untuk memikirkan nama kumpulan, lagu, and others.

Aku turut menyumbangkan idea yang tak seberapa. hahaha. Maka terciptalah nama MEGAH PERWIRA untuk kompeni Delta.. Ekceli nak letak nama tedung apa ntah. Tapi, cikgu kitorang x stuju. APTB! erk!

Aku punyalah semangat buat ayat nak present atas pentas.. Alih2, aku kena pi iv MARA. So, aku passs ayat2 tu dekat wira. Diorang lah present hasil kerja kitorangg.. Dengar cite, komandan suka presentation dari kompeni Delta. Auwww..

Minggu ketiga, aku ada latihan bola jaring untuk pertandingan antara kem PLKN. Start minggu ketiga lah kulitku jadi gelap. oh tidakkk~

Minggu keempat, aku dah mula bengong. Haha. Sebab kelas tu, dah ngam dengan kepala otak aku.. Aku suka kawan dengan chinese, diorang kelakar sangat! cikgu2 kelas aku pun sporting sangat! suke snap gambar kami. muahaha..

Konklusi, PLKN bukanlah teruk sangat. Kaki aku sakit masa minggu pertama dan kedua je,.. masuk minggu ketiga, dah kebal. Rasa sakit dah tak ada. Serius !

Kawad pun kadang2 je ada. Pakai kasut boot yang berat tu, best woo.. hahahaha. full loreng pun best woo.. tapi aku dah tak sanggup pakai. panassss kut!

aku paling tak suka pakai kasut kelas, dahlah longgar dekat tumit, ketat dekat jari! Apekehel!! Bila jalan, dah macam gaya robot! Hilang kemelayuan aku masa pakai kasut tu. Geng2 wira slalu je sound aku,

"Dah tahu kaki kecik, yang pilih saiz kasut besoo apa kes!"

ohh.. aku benci budak kuantan. mulut takda insurans.! ayat ni aku tuju dekat budak kuantan wira di plkn saujana jabi impian sahaja. Budak kuantan lain jangan terasa. hahahaha.

Sekian sahaja entri sengal pada hari ini. Nanti naik cuti, aku nak rasa flying foxxxxxxxxxxxxxxx.. yuhuuuuuuuuu..


Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Assessment Peneraju Profesional Akauntan Muda Kategori B (PPAM B)

CAT? Diploma? KPTM?

Perempuan atau Muslimah ?