Farewell 2018

Assalamualaikum wbt.

2018 sudah hampir tiba ke penghujungnya. Aku di sini sedang menikmati cuti semester. Er..

2018 berlalu sangat cepat sehinggakan aku rasa macam sikit sahaja aktiviti berguna yang aku laksanakan pada tahun ini. Hm.

Disebabkan sudah terbiasa dengan jawatan setiausaha persatuan, izinkan aku catit sedikit aktiviti aku sepanjang tahun 2018. *kalau ingat*

January

PACE-ACCA Business Challenge.



Penat lelah akhirnya menghasilkan tempat kedua. Alhamdulillah. Pink for life!! Haha.

Aku tak ingat sangat apa yang aku buat Januari tu. Hmmmmmmmmmm. Takkan tu je weh??? Selebihnya study kot. Alhamdulillah. HAHA.

Februari, 

Induction MyVolunteer Club kat PD.

Haha. Pink for life! Menyampah pulak tengok muka sendiri.


March final exam........!

Lepas tu cuti sem dua minggu? Hm. Belum.. seminggu cuma.

April tunggu result.

Alhamdulillah.. F8 dan F9 pass. Cukup2 makan.. sobs.

Continue with next paper, SBR and P7. Susah nokkkkkkkkkkkkharommmmmmmmmmmm!

Mei..

Aku lupa la. Aku buat apa ya masa bulan Mei. Allahu.. Busy study ke ni?? HAHA.
*scroll album*

Jun

Bulan puasa.. 

Iftar with temen2 PACE!

Yang ni je free~
Thini, Aisyah, Miza, ME!, Huda, Luqman & Haziq

Julai,

RAYA!

Ismail yang somel.

Lepastu ada wedding Bibi, classmate masa zaman diploma.



Ogos,

Pulun studyyyyy. Sebab dah nak final. OMG.. hidup aku penuh dengan study je ke. Hm. Bosannya.

September 

Final exam~
Cuti semester dua minggu. Sobs..

Continue with last paper. Ehem.

SBL and P4

Againnnnnnn. Susah nokharommmmmmmmm!!

Oktober..

Result keluarrrrrrrrr.

Failedddddddddddddddddddd. Both paper failed. Uhukhuk.

Maka... terpaksa repeat. 

Dalam pada repeat, aku tetap pergi Director's Award like nothing happen. Wahaha.

teman seperjuangan since semester 1.

muka tak kisah paper fail.

Dah la failed, still nak pergi Oscar Dinner. Kahkah!

Taklepas jadi model, sebab pendek.


With new muslim member, Sam (Taufiq).



Azua, kawan sejak sem 1. lebiu.

kanak2 hyper. Wawa dan Haifaa. Thanks menceriakan hari2ku di IPAC.

November 

Start pulun sekali lagi. untuk repeat paper. Nervous dua kali ganda. Sebab tak nak repeat kali ketiga.

Disember

Final exam. Aku sorang-sorang kat KDU Glenmarie. Perasaan sedih tu. hm. 

doa yang baik2 jelah. Sobs.

lepastu holiday kat Cameron Highland (gambar dalam phone). Macam-macam jadi. Banyak benda jadi. Sangat. 

Tahun 2018 ni aku tak tahu nak klasifikasikan sebagai tahun gembira atau duka. Bercampur sekali. Tetapi aku anggap semua ni sebagai ujian ke atas diri aku supaya tidak sombong dan angkuh. InshaAllah.


Image result for ujian quote

Semoga tahun 2019 menjadi tahun kegembiraan buatku. Aku nak grad woiii...!! Doakan !!

Till then,
syikin

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Assessment Peneraju Profesional Akauntan Muda Kategori B (PPAM B)

CAT? Diploma? KPTM?

Perempuan atau Muslimah ?