130216

Assalamualaikum.

Nak update blog. tapi takde idea. seriously. adakah aku harus delete je blog ni.? tapi, banyak benda aku share dalam ni esp more about my course right now.

accountancy.

and, Islam.

Sekarang aku tengah intern di accounting firm around Bangi. which is called as AMACC Corporate Services.



at first, aku ingatkan amacc adalah audit firm. tapi sekarang amacc da join venture dengan ashhiani group.


dua-dua firm yang aku sangat adore~

lepasni masuk pwc ke? deloitte ke? kpmg? EY? haha. *berangan*

aku dah masuk dunia bisnes.........krik... i cant believe this!
sebab dulu berangan nak pakai kot putih.
sekarang pakai blazer hitam. huargh.

bila bos tanya..

"apa tujuan awak? apa planning awak?"

tu masa first beliau interview daku..

dan daku.. agak krik..

haha.

okaylah..

sambung menaip jap. japgi aku stop kang, idea ilang kang. ada juga post ni aku buat perkasam dalam draft je.

accounting is quite interesting.

bila da masuk praktikal ni.. kita praktikkan apa yang kita faham sepanjang aku diploma. sem 1 - sem 5.

sampai lupa habis yang aku patutnya kena sambung degree lagi. haha.

sambil intern, sambil cuak.. where should i continue my study after this.

either degree in accounting or taking acca ?

either ipta @ ipts @ mara programme or acca at intec?

bila ragu2, maka istikharahlah..

acapkali kedengaran nasihat2 sebegini daripada rakan2..

"aku tanak belaja after this. nak keje."
"sambung degree kat kptm oke jugak,kan."
"unikl business school kot."
"uitm?"
"ukm???"
"uum.."

aku?

aku ada perancangan aku sendiri. tapi, masalah sekarang tersepit antara dua. haha.
either degree @ acca terus.

or else, just follow what Allah has planned for me? macam aku go thru with diploma dulu2?

**

oh ya.. untuk junior2 aku yang takut2 nak amek akaun.
bagi aku la.. akaun best kalau kau minat and ikhlaskan diri dalam belajar.

aku pon tak sedar sejak bila aku minat akaun.
eventho masa tengah2 buat keje tu.. asyik nak marah je dekat dokumen2 which is kertas yang banyak sangat tu. haha.

sesuai ke aku yang perempuan ni jadi chartered accountant hah?
plan aku, jadi CA untuk 2 tahun, and back to suri rumah yang berjaya? haha!
and married with someone yang CA ke? *mengarut

aku tak rasa aku punya passion jadi auditor. accountant lagi best. :P

tempoh intern sampai hujung bulan 4. InshaAllah aku sambung sikit lagi kalau supervisor kasi. haha!

kut la time tu aku tengah pending kerja sat. mestilah harus disiapkan. tak gituh?

last word..

key in payroll leceh gila wehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

**

p/s: tadi borak dengan kakak aku.. kita ni asyik fokus dengan fardu kifayah je. fardu ain dah betul cukup ke belum.?

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Assessment Peneraju Profesional Akauntan Muda Kategori B (PPAM B)

CAT? Diploma? KPTM?

Perempuan atau Muslimah ?